Často kladené dotazy


Jak vypadá účastnická přípojka v síti WLANET?

Připojení k síti WLANET realizujeme prostřednictvím venkovní antény s integrovaným routerem z místa, kde je přímá viditelnost na náš vysílač, kabelového svodu a vzdáleného napájení (POE).

Ve vybraných lokalitách je možné připojit se prostřednictvím naší kabelové sítě. V takovém případě vám do bytu přivedeme kabel a zřídíme účastnickou zásuvku.

 

Mohu mít domácí síť či domácí vysílání?

Ano, prostřednictvím ethernetových kabelů je možné připojovat jak samotné počítače, tak kabelové rozbočovače (switche) a domácí AP pro vlastní bezdrátovou síť. Domácí sítě si můžete zprovoznit sami, nebo se při instalaci dohodnout s technikem, který síť vybuduje a zprovozní.

 

Kolik počítačů celkem mohu připojit?

Ve Vaší domácí síti je možné připojit v podstatě neomezené množství počítačů, notebooků, "chytrých" telefonů apod.

 

Jaká je rychlost připojení?

Rychlost připojení závisí na zvoleném tarifu. Základní rychlost je 4096/1024 kbps.
V nejvyšším tarifu je rychlost 8192/4096 kbps.

 

Je omezeno stahování dat?

Omezení stahování dat bylo v průběhu rekonstrukce a posílení naší sítě zrušeno. Případné kolísání rychlosti připojení je vyvoláno aktuálním vytížením technologie. Infrastruktura je monitorována, dlouhodobě vytížené kapacity jsou postupně posilovány.

 

Co dělat když mi nefunguje internet?

Zkontrolovat, zda je zařízení připojené, zda svítí kontrolky a podívat se po okolí, zda například nevypadl proud.

Restartovat přijímací zařízení - na cca 1 až 2 minuty ho odpojit z elektrické sítě a nechat znovu naběhnout.

Restartovat počítač.

Je-li to možné, zkusit připojit jiný počítač, připojit počítač k routeru jiným kabelem, případně použít jiný port routeru.

Kontaktovat náš helpdesk. Buď mailem, nebo telefonicky na čísle xxx yyy zzz. V případě, že se dovoláte v dobu, kdy není přítomen operátor, nechte vzkaz na záznamníku.

Pokud chcete závadu řešit a nebudete přitom doma, nechte router zapojený, u vypnutého zařízení nemůžeme provést diagnostiku.

 

Jak nastavit poštu?

Abychom předešli hromadnému rozesílání pošty z napadených počítačů v naší síti, je nutné v poštovním programu nastavit odesílací server (SMTP) na hodnotu 10.0.10.1 nebo smtp.brunet.czf.

 

Co dělat, když potřebuji použít jiný server pro odesílání pošty, než ten WLANETu?

Cizí SMTP servery je z bezpečnostních důvodů možné používat pouze pokud máte svou vlastní IP adresu. Tu si u nás můžete objednat. Její používání je zdarma, nastavovací poplatek je pouze u nižších tarifů.

 

Jak chránit počítač před viry a útoky z internetu?

Viry, spyware, podvodné stránky jsou bohužel nedílnou součástí internetu. Mějte prosím na paměti, že pokud dojde k zavirování vašeho počítače, budeme vám muset v zájmu ostatních klientů až do nápravy pozastavit používání našich služeb bez nároku na finanční kompenzaci. Problémům lze předcházet dodržováním několika bodů:

Udržujte počítač aktualizovaný - stahujte a instalujte bezpečnostní záplaty.

Používejte antivir, firewall a antispyware a rovněž je vždy udržujte aktuální.

Neotvírejte nevyžádané (zejména cizojazyčné) emaily, dbejte zvýšené opatrnosti při otevírání příloh (zejména .PIF, .EXE, .BAT), obezřetně spouštějte programy ze ZIP souborů.

Pozor na stránky s erotickou tématikou, na stránky s nelegálním softwarem cracky, keygeny, různé programy na stahování filmů a písniček. Všude v těchto stránkách a programech jsou zakomponovány viry.

Podezřele se chovající počítač (zpomalující se, samovolně odesílající data) odpojte od internetu a nechte zkontrolovat.

 

Jak chránit domácí vysílání před zneužitím někým zvenčí?

Vaše domácí vysílání má dosah řádově desítky metrů a neumí se zastavit o zeď vašeho domu, popřípadě o plot vaší zahrady. Pokud ho necháte bez zabezpečení, bude ho moci používat kdokoliv, kdo půjde okolo. Nad tím, co prostřednictvím vašeho připojení udělá, nebudete mít žádnou kontrolu.

Před instalací domácího AP si vždy prostudujte návod. Najdete v něm postup, jak vysílání zabezpečit. Obvykle je to adresa, kterou zadáte do prohlížeče v připojeném počítači a kde najdete administrátorské rozhraní.

Změňte přednastavené heslo pro přístup do administrace AP.

Zapněte šifrování a zvolte si heslo, které budete muset zadat do každého počítače, který budete k AP bezdrátově připojovat.

 

Jakými způsoby platit za poskytované služby?

Bankovním převodem - platby poukazujte na č. ú. 202 388 947/0600 vedeného u GE MoneyBank. Při platbě vždy uvádějte jako variabilní symbol své zákaznické číslo uvedené na platebním dokladu. Uvedete-li neplatný variabilní symbol, není možné Vaši platbu identifikovat a spárovat s Vaším platebním předpisem

Trvalým příkazem - nastavíte si na svém účtě trvalý příkaz k platbě na náš účet. Při zakládání trvalého příkazu dbejte na správné vyplnění údajů o účtě příjemce a variabilním symbolu.